I 2016 havde den italienske instruktør og manuskriptforfatter Paolo Genovese et internationalt kæmpehit i biograferne med “Perfect Strangers”, hvor et middagsselskab beslutter at dele deres e-mails og sms-beskeder med opsigtsvækkende resultat til følge. Kærlighedens genvordigheder er et uudtømmeligt emne og vejen til et succesfuldt parforhold ofte brolagt med sten, der truer med at rive sig løs. Ikke så underligt, at mange nærmest føler, superkræfter er nødvendige for at få det hele til at fungere. Således lyder udgangspunktet for Genoveses nyeste film: Historien om et ungt par, der forelsker sig hovedkulds først uden rigtig at opdage det. Den impulsive Anna skaber tegneserier, mens fysiklæreren Marco er optaget af formlernes regelbundethed. Modsætninger mødes og sød musik opstår, men når den store forelskelse først er drevet over og hverdagens trummerum gør sin stilfærdige entré, når ømhed og kærtegn efterhånden vikles ind i hemmeligheder og løgne… hvad skal der da til for, at kærligheden fortsat flammer uformindsket livet igennem? Genovese spillefilmsdebuterede tilbage i 2002 og har flittigt sat sig i instruktørstolen siden da. Hans film kredser ofte om temaet ’hvad-nu-hvis…’ på opdagelse rundt om kærlighedens vildveje. ”The Place” fra 2018, som også fik dansk biografpremiere, fletter ligeledes karakterernes liv sammen på en måde, som efterlader publikum underfundigt overrasket og måske lidt klogere på tilværelsens store gåder. Handlingen bringer os både nær og fjernt. Støvlelandet præsenterer skønne, maleriske billeder fra Rom, Toscana og Lombardiet omkring Comosøen og længere væk Marrakech i Marokko, men sandelig også helt hjemlige egne som gode, gamle København, hvor nogle af filmens mere kuldslåede scener udspiller sig, danner ramme om filmens romantiske skæbnefortælling.