Enestående mulighed for at se Warhols tre-en-halv time lange dobbeltprojektions-film på det store lærred! I 1966 kørte aktiviteterne i The Factory i højeste gear. Warhol havde sat sin ekstremt omfattende filmproduktion på skinner. Han havde søsat multimedieforestillingen The Exploding Plastic Inevitable. Og han havde samlet et yderst farverigt ensemble af villige Superstars. Det hele gik op i en højere enhed i ’Chelsea Girls’, en af filmhistoriens mest usandsynlige kassesucceser. ’Chelsea Girls’ består af tolv uafhængige sekvenser à en halv time. Og i filmen mødes gamle Factory-kendinge som Gerard Malanga, Ondine og Mario Montez med nye ansigter som Brigid ’Polk’ Berlin, Mary Woronov og Nico (den tyskfødte fotomodel, som Warhol kort forinden havde indsat som galionsfigur i The Velvet Underground). Undervejs i produktionen var det tanken, at filmen skulle ende med en spilletid på syv timer, men ved et genialt indfald fik Warhol spilletiden halveret ved at vise to projektioner simultant, et greb, der samtidig kom til at fungere som en reference til det repetitive element i hans silketrykmalerier. ’Chelsea Girls’ var det første Factory-værk, hvor instruktøren Paul Morrissey fik en mere fremtrædende position, og den kom dermed til at markere indgangen til den sene fase i Warhols filmproduktion.